نحوه ارسال ارز به کیف پول
نحوه ارسال ارز به کیف پول

امروزه افراد زیادی علاقه دارند تا در بازارهای مالی خارج از کشور و همچنین در بازارهای رمز ارز فعالیت داشته باشند. یکی از سؤالات پرتکرار افرادی که به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارند، نحوه‌ی ارسال ارز به کیف پول یه همان Wallet است. بدون دانستن این نکته، امکانِ فعالیت و خرید و فروش رمز ارز را نخواهید داشت. به همین دلیل در این مطلب نحوه‌ی انجام این کار و نکاتی که در مورد آن باید بدانید، توضیح داده شده است.

 

کیف پول صرافی، اولین راهکار برای خرید رمز ارز

هنگامی که تصمیم می‌گیرید تا خرید و فروش رمز ارز انجام دهید، باید با یک صرافی معتبر در خارج از کشور ارتباط برقرار کنید. نحوه‌ی انجام کار نیز بدین گونه است که شما ارز را به حساب صرافی واریز کرده و پس از آن، کیف پول داشبورد شما در صفحه‌ی صرافی رمز ارز، شارژ خواهد شد.

همانطور که در مقاله ی آموزش واریز و برداشت در فیوچرز بایننس گفتیم، برخی از افراد تصمیم می‌گیرند تا از طریق همین کیف پول، خرید و فروش رمز ارز را انجام دهند. به‌عبارت دیگر این افراد هنگامی که می‌خواهند رمز ارزی را خریداری کنند، از کیف پول صرافی استفاده می‌کنند و هنگامی که یک رمز ارز را نیز به فروش می‌رسانند، وجه حاصل از فروش به همان کیف پول واریز می‌شود. اگر چه استفاده از این روش ممکن است در نگاهِ اول منطقی به نظر برسد، اما همواره توصیه شده است که از کیفِ پول اختصاصی خود استفاده کنید.

برای این منظور لازم است تا اعتبار کیف پول صرافی ارز دیجیتال را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. این پروسه ممکن است بسیار خطرناک هم باشد. زیرا یک اشتباهِ ساده در آدرس‌دهی کیف پول، ممکن است اعتبار شما را برای همیشه به حساب فرد دیگری انتقال دهد و این راهی یک طرفه است که هیچ راهِ جبرانی هم ندارد. بنابراین هنگامی که تصمیم به انجامِ این کار گرفتید، همه‌ی موارد را چند بار چک کنید.

 

مراحل ارسال رمز ارز به کیف پول الکترونیکی

سرویس‌های متعدد کیف پول وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا به خرید و فروش رمز ارزها بپردازید. با این حال باید توجه داشته باشید که اگر چه تمامی این سرویس‌ها در حالت کلی یک روندِ مشخص را دنبال می‌کنند، اما با این حال ممکن است در جزئیات با هم تفاوت‌هایی داشته باشند. به‌طور کلی برای استفاده از کیف پول خود، باید مراحل زیر را انجام دهید:

1-  ابتدا باید وارد داشبورد کیف پول خود شوید.

2-  در گام بعدی باید به صفحه‌ای که برای ارسال (Send) و یا دریافت (Receive) رمز ارز طراحی شده است وارد شوید. در برخی موارد این دو صفحه از یکدیگر جدا هستند و در موارد دیگر ممکن است بعد از وارد شدن به صفحه بخواهید نوع تراکنش خود را انتخاب کنید.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در یک کیف پول تنها می‌توانید همان نوع رمز ارز را ارسال کنید. به‌عبارت دیگر شما نمی‌توانید رمز ارز اتریوم را در کیفِ پول طراحی شده برای بیت کوین واریز کنید.

3-  برای دریافت رمز ارز از فرد دیگر، مراحل کار به مراتب ساده‌تر است. برای این منظور کافی است آدرس عمومی Wallet خود را در اختیار واریز کننده قرار دهید تا رمز ارز موردنظر را برای شما واریز کند. همچنین شما این امکان را نیز خواهید داشت که از QR Code برای اتصال به کیف پول خود استفاده کنید.

4-  برای ارسال رمز ارز، شما باید از گزینه‌ی Send استفاده کنید. بعد از انتخاب این گزینه، باید آدرس عمومیِ گیرنده‌‎ی رمز ارز را با دقتِ بالا وارد کرده و در نهایت نیز تراکنش را تائید کنید. برای جلوگیری از اشتباه، معمولاً پیشنهاد می‌شود تا ابتدا مقدار کمی رمز ارز را به حساب گیرنده واریز کنید. در صورتی‌که عملیات با موفقیت به انجام رسید، مابقی را نیز واریز نمایید.

 

جمع‌بندی

بازار رمز ارزها یکی از مارکت‌های بسیار جذاب در دنیای امروزی است. به همین دلیل است که افراد زیادی مشتاق به فعالیت در این حوزه هستند. یکی از موارد مهم که برای کار در این بازار به آن نیاز خواهید داشت، نحوه‌ی ارسال ارز به کیف پول است. در این مقاله ما در همین مورد با شما صحبت کردیم و نحوه‌ی انجام این کار را با ذکر نکاتی کاربردی به شما آموزش دادیم.

 

سؤالات متداول

1- رمز ارز چیست؟

رمز ارز نوع جدیدی از پول است که به‌صورت الکترونیکی بینِ دو نفر جابجا می‌شود.

2- آیا خرید و فروش رمز ارزها امنیت مناسبی دارد؟

بله. با توجه به اینکه رمز ارزهای معتبر از سیستم‌های امنیتی و رمزگذاری بسیار پیچیده‌ای استفاده می‌کنند، از امنیت بالایی هم برخوردار هستند. با این حال برای فعالیت در این بازار، باید مسائل امنیتی را مانند هر حوزه‌ی دیگری، رعایت کنید.

3- ترید یعنی چه؟

ترید در فارسی به «معامله گری» ترجمه شده است. با این وجود در شرایط کنونی وقتی صحبت از ترید و تریدر می‌شود، غالباً منظور افرادی است که به خرید و فروش رمز ارزها می‌پردازند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : آرمان